IRT (تومان)
تومان
تومان
ریال ایران

رسانه های اجتماعی چیست؟

توسط کامران گلمرادی در 4 تیر 1401 | 00:41
کامران گلمرادی

کامران گلمرادی

دانش پژوه
کاربر وفادار
کاربر برتر انجمن
پست: 3
عضو از زمان: 22 اسف 1399
موقعیت مکانی: India/Delhi
رسانه های اجتماعی یک اصطلاح جمعی برای وب سایت ها و برنامه هایی است که بر ارتباطات، ورودی های مبتنی بر جامعه، تعامل، به اشتراک گذاری محتوا و همکاری تمرکز دارند.


مردم از رسانه های اجتماعی برای حفظ ارتباط و تعامل با دوستان، خانواده و جوامع مختلف استفاده می کنند. کسب و کارها از برنامه های اجتماعی برای بازاریابی و تبلیغ محصولات خود و پیگیری نگرانی های مشتریان استفاده می کنند.


وب سایت های تجاری به مصرف کننده شامل مؤلفه های اجتماعی مانند فیلدهای نظر برای کاربران هستند. ابزارهای مختلف به کسب و کارها کمک می کند تا توجه شرکت را از رسانه های اجتماعی، از جمله درک برند و بینش مشتری، ردیابی، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنند.


رسانه‌های اجتماعی در سطح جهانی جذابیت زیادی دارند. اپلیکیشن های موبایلی این پلتفرم ها را به راحتی در دسترس قرار می دهند. برخی از نمونه های محبوب پلتفرم های رسانه های اجتماعی عمومی عبارتند از توییتر، فیس بوک و لینکدین.


کاربردهای تجاری رسانه های اجتماعی چیست؟

در تجارت، رسانه های اجتماعی برای بازاریابی محصولات، تبلیغ برندها، ارتباط با مشتریان و ترویج تجارت جدید استفاده می شود. به عنوان یک پلتفرم ارتباطی، رسانه های اجتماعی بازخورد مشتریان را ارتقا می دهند و به اشتراک گذاری تجربیات خود با یک شرکت برای مشتریان آسان می کنند. کسب و کارها می توانند به سرعت به بازخوردهای مثبت و منفی پاسخ دهند، به مشکلات مشتری رسیدگی کنند و اعتماد مشتری را حفظ یا بازسازی کنند.


از رسانه های اجتماعی نیز برای جمع سپاری استفاده می شود. این روش استفاده از شبکه های اجتماعی برای جمع آوری دانش، کالا یا خدمات است. شرکت ها از جمع سپاری برای دریافت ایده از کارمندان، مشتریان و عموم مردم برای بهبود محصولات یا توسعه محصولات یا خدمات آینده استفاده می کنند.
4 تیر 1401 | 00:41
0 لایک
کامران گلمرادی

کامران گلمرادی

دانش پژوه
کاربر وفادار
کاربر برتر انجمن
پست: 3
عضو از زمان: 22 اسف 1399
موقعیت مکانی: India/Delhi


انواع مختلف رسانه های اجتماعی چیست؟
4 تیر 1401 | 00:42
0 لایک
دکتر احمد کارخانه

دکتر احمد کارخانه

مدرس
کاربر وفادار
پست: 1
دنبال کنندگان: 1
عضو از زمان: 6 تیر 1400
موقعیت مکانی: France/Île-de-France
quote-right
پاسخ به کامران گلمرادی


انواع مختلف رسانه های اجتماعی چیست؟
چهار دسته اصلی پلتفرم های اجتماعی به شرح زیر است:


شبکه های اجتماعی. مردم از این شبکه ها برای ارتباط با یکدیگر و به اشتراک گذاری اطلاعات، افکار و ایده ها استفاده می کنند. تمرکز این شبکه ها معمولا روی کاربر است. نمایه های کاربر به شرکت کنندگان کمک می کند تا سایر کاربران با علایق یا نگرانی های مشترک را شناسایی کنند. فیسبوک و لینکدین نمونه های خوبی هستند.


شبکه های اشتراک گذاری رسانه تمرکز این شبکه ها بر محتوا است. به عنوان مثال، در یوتیوب، تعامل پیرامون ویدیوهایی است که کاربران ایجاد می کنند. دیگر شبکه های اشتراک گذاری رسانه تیک تاک و اینستاگرام هستند. پلتفرم های استریم مانند Twitch زیرمجموعه ای از این دسته محسوب می شوند.


شبکه های جامعه محور تمرکز این نوع شبکه های اجتماعی، بحث های عمیق است، بسیار شبیه به یک انجمن وبلاگ. کاربران اعلان‌هایی را برای بحث و گفتگو می‌گذارند که به موضوعات نظرات مفصل تبدیل می‌شود. جوامع اغلب حول موضوعات انتخابی شکل می گیرند. Reddit نمونه ای از یک شبکه مبتنی بر جامعه است.


بررسی شبکه های هیئت مدیره در این شبکه ها، تمرکز بر بررسی، معمولاً یک محصول یا خدمات است. به عنوان مثال، در Yelp، کاربران می توانند نظرات خود را در رستوران ها بنویسند و نظرات یکدیگر را برای افزایش دید تأیید کنند.
4 تیر 1401 | 00:44
0 لایک
دکتر محمد حسین شاه‌آبادی

دکتر محمد حسین شاه‌آبادی

مدرس
کاربر وفادار
پست: 3
دنبال کنندگان: 2
عضو از زمان: 25 آبا 1399
موقعیت مکانی: India/Delhi
برای شرکت ها داشتن یک استراتژی رسانه های اجتماعی و ایجاد اهداف رسانه های اجتماعی مهم است. اینها به ایجاد اعتماد، آموزش مخاطبان هدف و ایجاد آگاهی از برند کمک می کنند. آنها همچنین افراد واقعی را قادر می سازند تا یک تجارت را پیدا کنند و در مورد آن بیاموزند.
4 تیر 1401 | 00:45
0 لایک

گزارش

لطفاً در مورد گزارش کوتاه و واضح توضیح دهید.

GDPR

هنگامی که از هر یک از وب سایت های ما بازدید می کنید، ممکن است اطلاعاتی را در مرورگر شما ذخیره یا بازیابی کند، عمدتاً به شکل کوکی. این اطلاعات ممکن است در مورد شما، تنظیمات برگزیده یا دستگاه شما باشد و بیشتر برای اینکه سایت همانطور که انتظار دارید کار کند استفاده می شود. این اطلاعات معمولاً مستقیماً شما را شناسایی نمی کند، اما می تواند تجربه وب شخصی سازی شده تری را به شما بدهد. از آنجایی که ما به حق شما برای حفظ حریم خصوصی احترام می گذاریم، می توانید برخی از انواع کوکی ها را مجاز نکنید. برای اطلاعات بیشتر و مدیریت تنظیمات برگزیده خود، روی عناوین دسته بندی های مختلف کلیک کنید. لطفاً توجه داشته باشید که مسدود کردن برخی از انواع کوکی ها ممکن است بر تجربه شما از سایت و خدماتی که ما می توانیم ارائه دهیم تأثیر بگذارد.